Bookers Group
Employer Branding
Rekrytointikampanja

Tavoite
Tuottaa kokonaisvaltainen rekrytointi- ja työnantajamielikampanja: nostaa Bookers Groupin tunnettuutta työnantajana, viestiä urapolusta ja houkutella sekä uusia että kokeneita hakijoita eri rooleihin.
Mitä teimme?
1. Esituotanto: paikkakartoitus ja osallistujien skouttaus.
2. Casting: valitsimme työntekijät, jotka edustavat eri uravaiheita (uusi työntekijä, keskiuralla, pitkään talossa ollut, nopean urakehityksen esimerkki).
3. Kuvauspäivä: yksi täysi tuotantopäivä studiotyyppisillä ja työympäristökuvilla.
4. Jälkituotanto: neljä erillistä videosisältöä, still-valokuvat, värimäärittely ja leikkaus.
5. Toimitus ja julkaisutoimet: paketoimme eri formaatit webiin ja maksettuun markkinointiin sekä julkaisimme materiaalit kampanjasivulle.


Luova prosessi
1. Brief ja konseptointi: määrittelimme kampanjan viestit: urapolku, oppimismahdollisuudet ja arkinen työ.
2. Treatment ja moodboard: kokosimme esimerkit ja visuaalisen suunnan esittelymateriaaliin.
3. Casting ja scouting: valitsimme osallistujat ja kuvausympäristöt, joissa tarina aukesi uskottavasti.
4. Kuvaukset: toteutimme suunnitelman täysimääräisesti yhdellä kuvauspäivällä.
5. Jälkituotanto ja jakelu: editointi, värimäärittely, stillit ja kampanjaformaatit valmiiksi markkinointiin.
Tulokset
Kampanja julkaistiin verkkosivuilla ja maksetuissa kanavissa, ja se sai erinomaisen vastaanoton. Hakijamäärät ja konversiot rekrytointikanavissa nousivat selkeästi, työnantajabrändin näkyvyys parani ja kampanjasisältöä hyödynnettiin laajasti rekryviestinnässä.
